Dollywood - Dream Out Loud

God help the outcast

Publicerad 2012-09-28 18:07:58 i Musik,

I tisdags var jag och Klara på vår första sånglektion. För mig var det första gången
och jag var väldigt väldigt nervös innan. Skakade i hela kroppen, haha.
Jag har alltid älskar att sjunga och jag har varit med i musikaler och så men bara
som chorus eftersom jag varit för rädd för att sjunga sola inför andra. Jag gillar
inte ens att sjunga framför mina kompisar. Jag är en väldigt självsäker männsika
men jag har alltid varit väldigt osäker när det kommer till min sångröst. Jag tror
det är eftersom jag så gärna önskar att jag kunde sjunga fint.
 
Det gick iaf jättebra och det var så otroligt kul! Nu är jag så taggad för nästa
tisdag och alla tisdagar framöver. Kommer ha så roligt och förhoppningsvis
lära mig massa och förbättra min röst.
 
Efter lektionen kändes strupen alldeles öppen. Det är svårt att förklara men det
var en riktigt häftig känsla! Under lektionen gjorde vi såklart uppvärmningar och
lite andningsövningar som jag faktiskt tyckte hjälpte väldigt bra. Ibland kan det
ju vara svårt att applicera det man lär sig till sången i sig men det gick toppen!
Vi sjöng även låten "God help the outcast" från Ringaren i Notre Dame. Det
är en otroligt vacker låt med ett väldigt fint budskap.
Nu vill jag bara sjunga massa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela