Dollywood - Dream Out Loud

Stress, plugg och lite mer stess!

Publicerad 2012-10-14 16:05:41 i Personligt,

Det här har verkligen inte varit min vecka. Jag blir väldigt sällan
stressad men denna vecka har jag varit jättestressad. Jag har haft
massa plugg, jobb och college förberedelse grejer för mig men verkligen
ingenting har gått min väg. Det känns som något jobbigt och stressande
har hänt varje dag. Jag skulle ha fyra prov denna vecka men när jag kom
till min tyska lektion i måndags var provet framflyttat en vecka utan att
jag visste det. Vissa kanske tycker det skulle va skönt men inte jag, jag
ville bara få det överstökat! Dessutom hade jag ju kunnat lägga all tid jag
lagt på tyskapluggandet till att plugga till de andra tre proven samt jobba.
Så nu ska jag ha tyska prov imorgon istället men nu är ett och ett halvt
till kapitel pålagda också så jag måste plugga massa igen.
 
Förrutom alla prov så hade jag även två inlämningar att göra samt en liten
minipresentation. Dessutom hade jag ju även massa plugg till prov och
desslike till den kommande veckan!
 
På kvällen på torsdag kändes det ganska skönt eftersom jag hade klarat
av det mesta av veckan och bara hade ett samhällskunskaps prov kvar
på fredagen. Jag kände mig dock ganska stressad över detta prov då jag
inte hade hunnit plugga så mycket till det p.g.a. allt annat plugg.
Dessutom hade jag den värsta huvudvärken någonsin och kände mig
ganska varm och hängig. Jag gick och tog tempen och det visade sig
att jag hade nästa 39 graders feber vilket är väldigt högt för mig som annars
har en väldigt låg kroppstemperatur. Jag beslutade mig ändå för att försöka
att bara gå och skriva provet den kommande dagen men när jag vaknade på
morgen mådde jag inte alls bra. Min mamma hade sagt kvällen innan att
ifall jag inte mådde bra på morgonen skulle jag inte gå och skriva provet
för att jag då inte skulle kunna prestera bra. Jag bestämde mig för att stanna
hemma även fast jag bara ville få provet överstökat och det var nog väldigt
bra att jag gjorde det.
 
På fredagen fick jag ett sms av Klara som sa att vi skulle ha ett filosofi prov
fredagen nästa vecka. Så nu har jag det att plugga till, plus tyska provet jag
har imorgon samt skriva en text till engelskan som jag dock tror jag är
klar med. Sen brukar det alltid komma upp mer grejer under veckans gång.
Just nu känner jag mig inte så stressad längre utan bara väldigt, väldigt
skoltrött. Jag längtar så till höstlovet! Dock känns det som det bara kommer
fyllas med att ta hand om hunden på mina föräldrar åker till Spanien, jobba
på mitt projektarbete, massa annat plugg och college förberedelser. Måste
börja plugga till SAT!
 
Hur långt är det kvar till studenten?
xx, Emilia.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela