Dollywood - Dream Out Loud

Singing lesson - On My Own

Publicerad 2012-11-07 17:37:00 i Dream Out Loud, TV & Film, Teater/Dans/Musikal,

Igår hade jag sånglektion med Klara igen. Den här gången fick jag
sjunga sången "On My Own" istället för "I Dreamed A Dream" båda
från musikalen Les Misérables. Det gick jättebra faktiskt! Är stolt över
mig själv. Vissa partier i sången är ganska höga så det kan hända att
det ibland låter gnälligt eller att man inte ens kommer upp i noterna.
Först fick jag sjunga igenom sången en gång. Jag kom upp i alla noter
och det gick ganska bra för jag var ju ändå uppvärmd. Dock så fick
jag pusha på vissa toner. Men sen så gick vi igenom de högre partierna
och jag fick lära mig hur jag skulle sjunga dem och det gick jättebra!
Kunde sjunga de utan problem. Det är verkligen så roligt när det går bra
för en och man får verkligen en kick av det.
 
On My Own (from Les Misérables) - Samantha Barks
 
Jag har tidigare lagt upp ett klipp när Lea Salgona sjunger On
My Own men ni borde även titta på detta klipp med Samantha Barks.
Hon kommer från England och var där med i ett programmet Over The
Rainbow när hon var endast 17år. Hon tävlade då för rollen som Dorothy
i Wizard of Oz på the West End och kom på tredje plats. Det var så hon
blev upptäckt och efter det har hon bland annat spelat Eponine i musiklen
Les Misérables på the West End och Broadway. Hon fick också äran att
spela henne på Les Misérables 25th anniversary concert med Nick Jonas
som motspelare (som jag personligen inte tycker passar in i den musikalen).
Ni kan se hela konserten på youtube. Nu spelar hon även Eponine i filmversionen
av Les Misérables som kommer ut nu i vinter och jag längtar så otroligt mycket!
 
/On my singing lession yesterday I sang On My Own from the musical Les
Misérbales. It went really well and I learned how to sing the how part without
any problems. I'm very proud of myself.
 
The video above is from the 25th anniversary concert of Les Misérables. Samantha
Barks is singing On My Own. She's also playing Eponine in the movie version of
the musical which is coming out this winter, I'm so excited!/
 
xx, Emilia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela