Dollywood - Dream Out Loud

Les Misérbales

Publicerad 2012-10-02 19:49:51 i Musik,

Hejsan!
Kom nyss hem från min andra sånglektion med min kompis Klara.
Det är så kul men som sagt är jag väldigt nervös när det kommer till att
sjunga inför andra så det blir lite skakigt ibland, hehe.
 
Idag fick vi sjunga en varsinn sång från den absolut bästa musikalen som
finns, nämligen Les Misérables! Klara fick sjunga "min" låt On My Own
och jag fick sjunga "hennes" låt I Dreamed A Dream. Vår sånglärare visste
inte om att vi ens gillade den musikalen så det var ju kul. Båda låtarna är
i alla fall väldigt svåra att sjunga med de är så bra.
 
Om ni inte har sett Les Misérables måste ni göra det! Man kan bl.a. se the 10th
eller the 25th anniversary på youtube (det kanske går att hitta på nått annat ställe
på nätet med bättre kvalite också). Det är dock bara "konsert versioner" men det
finns att hitta musikal versioner också om man letar.
 
Här är i alla fall låtarna vi sjöng.
xx, Emilia.
 
On My Own (Les Misérables) - Lea Salonga.
 
 
I Dreamed A Dream (Les Misérables) - Lea Salonga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela