Dollywood - Dream Out Loud

Hårvård

Publicerad 2012-10-10 18:24:00 i Beauty & Makeup,

Jag har aldrig varit supernoga med mitt hår för det har alltid
kunnat hålla sig fint utan att jag håller på att fixa med det. Det är dock
något jag ska ändra på! Det är viktigt att fixa och behandla sitt hår
så att det håller sig fint i framtiden samt inte blir slitet lika snabbt.
Något jag dock är bra på är att inte tvätta håret varje dag. Det är jätteviktigt.
Många gör tyvärr det vilket gör att håret kan bli antingen väldigt torrt
eller superfett. Om man tvättar håret varje dag får de naturliga oljorna
inte tid att reparera och behandla håret.
Ibland kan det hända att håret blir fett de dagarna man då inte tvättar det
men det kan man lösa med torrschampo vilket verkligen är super!
Jag rekomenderar att ni använder en spray istället för en mousse.
När jag använder mig av torrschampo mousse så ser mitt hår bara ännu mer
fett ut! Batiste är ett märke som har bra torrschampon med massa olika dofter.
Ett annat tips är att använda silikondroppar på topparna efter duschen.
Låt håret torka lite och smörj sedan in topparna när de fortfarande är fuktiga.
Tänk dock på att bara använda det på topparna. Om man smörjer in håret för
högt upp kommer det se fett ut!
 
xx, Emilia.
 
Jag älskar Leighton Meesters hår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela